Τέλη Κυκλοφορίας: Τι αλλαγές έρχονται

Τέλη Κυκλοφορίας: Τι αλλαγές έρχονται

αυτοκινητα
70 / 100

Ανατροπές σε όσα ισχύουν για τον τρόπο πληρωμής των τελών κυκλοφορίας φέρνει σχέδιο του υπουργείου Οικονομικών που θα δίνει παράλληλα την ευκαιρία στους οδηγούς να πληρώνουν τα τέλη κυκλοφορίας του οχήματός τους, είτε για όλο τον χρόνο, είτε για όσους μήνες επιθυμούν να το θέσουν σε κίνηση. Ουσιαστικά, το υπουργείο Οικονομικών σχεδιάζει ένα λίφτινγκ στο μέτρο της καταβολής των τελών κυκλοφορίας με τον μήνα προκειμένου η δυνατότητα μερικής καταβολής τους να παρέχεται πάγια στους οδηγούς των Ι.Χ. και, αν είναι δυνατόν, να δοθεί από τον ερχόμενο Νοέμβριο, οπότε θα ανοίξει η πλατφόρμα για τα τέλη κυκλοφορίας του 2023.

Μεταδίδει το newmoney.gr

Παραδοσιακά, κάθε χρόνο, λίγο πριν από το Πάσχα, το υπουργείο Οικονομικών ενεργοποιεί τα τέλη κυκλοφορίας με τον μήνα προκειμένου οι πολίτες να έχουν τη δυνατότητα να κυκλοφορήσουν ξανά τα αυτοκίνητά τους πληρώνοντας τέλη ανάλογα με τους μήνες που τα χρειάζονται.

Αυτό που φαίνεται να εξετάζεται είναι η μονιμοποίηση του μέτρου ή τουλάχιστον η ενεργοποίησή του όσο το δυνατόν νωρίτερα κάθε χρόνο προκειμένου να δοθεί περισσότερος χρόνος στους ενδιαφερομένους.

Η άρση της ακινησίας
Τα τελευταία χρόνια, μάλιστα, έχουν καταργηθεί και τα πρόστιμα, δηλαδή η πρόσθετη επιβάρυνση στα τέλη κυκλοφορίας. Για την άρση ακινησίας χρονικής διάρκειας 1 μηνός καταβάλλεται το 1/12 των αναλογούντων στο όχημα ετήσιων τελών κυκλοφορίας, για την άρση ακινησίας χρονικής διάρκειας 2 μηνών καταβάλλονται τα 2/12 του ποσού των αναλογούντων στο όχημα ετήσιων τελών κυκλοφορίας, για την άρση ακινησίας χρονικής διάρκειας 3 μηνών καταβάλλονται τα 3/12 του ποσού των αναλογούντων στο όχημα ετήσιων τελών κυκλοφορίας κ.ο.κ.

Η άρση της ακινησίας γίνεται ηλεκτρονικά μέσω της πλατφόρμας myCar της Ανεξάρτητης Αρχής Δημοσίων Εσόδων (ΑΑΔΕ). Με τους κωδικούς TAXISnet οι ιδιοκτήτες των οχημάτων μπαίνουν στην πλατφόρμα, επιλέγουν το όχημα που είναι σε ψηφιακή ακινησία και πληρώνουν τα τέλη κυκλοφορίας για τους μήνες που θέλουν. Στη συνέχεια γίνεται online έλεγχος αν το όχημα είναι ασφαλισμένο και στο τέλος υποβάλλεται το αίτημα για άρση της ακινησίας.

Σημειώνεται ότι οι κάτοχοι οχημάτων που καταθέτουν ηλεκτρονικά τις πινακίδες κυκλοφορίας, μέσω της πλατφόρμας myCar της ΑΑΔΕ, δεν έχουν υποχρέωση να τις αποστείλουν στην Εφορία. Κρατούν τις πινακίδες στο σπίτι τους και όταν αποφασίσουν να προχωρήσουν σε άρση της ακινησίας του οχήματός τους πληρώνοντας τα τέλη με τον μήνα θα τις επανατοποθετήσουν σε αυτό για να κυκλοφορήσουν ξανά στους ελληνικούς δρόμους.

Νέα εφαρμογή σε κινητά
Στο μεταξύ, προχωρά και το σχέδιο ψηφιακών ελέγχων για την πληρωμή των τελών κυκλοφορίας μέσω κινητών τηλεφώνων! Με ειδικό λογισμικό στο κινητό τους οι εφοριακοί θα μπορούν να σκανάρουν τις πινακίδες των Ι.Χ. για να διαπιστώσουν αν έχουν πληρωθεί τα τέλη κυκλοφορίας, αν κάποιο όχημα θα έπρεπε κανονικά να βρίσκεται σε ακινησία κ.λπ.

Πρόκειται για ένα από τα πολλά φιλόδοξα σχέδια που έχει εντάξει η ΑΑΔΕ στον επιχειρησιακό της σχεδιασμό με στόχο οι εν λόγω έλεγχοι να ξεκινήσουν τον ερχόμενο Οκτώβριο.

Ειδικότερα, σχεδιάζεται μια νέα εφαρμογή κινητών συσκευών για σάρωση πινακίδων κυκλοφορίας και έλεγχο ακινησίας αυτοκινήτων, καθώς πλέον μέσω του myCar οι φορολογούμενοι δεν χρειάζεται να καταθέτουν τις πινακίδες για να θέτουν σε ακινησία τα οχήματά τους και να απαλλάσσονται από τα τέλη κυκλοφορίας.

Υπενθυμίζεται δε ότι μέσα από την ψηφιακή πύλη gov.gr οι ιδιοκτήτες των οχημάτων μπορούν να βλέπουν στοιχεία για την άδεια του οχήματός τους, την ασφαλιστική του κάλυψη, τους ελέγχους ΚΤΕΟ κ.ά. Αντίστοιχα, οι ελεγκτές μέσα από την εφαρμογή Audit-Car που ετοιμάζεται θα έχουν στη διάθεσή τους στοιχεία και δεδομένα ώστε να προχωρούν σε διασταυρώσεις. Με τη νέα βάση δεδομένων Audit-Car θα γίνεται άμεσα έλεγχος για το ποια οχήματα δεν έχουν ασφάλεια, ποια δεν έχουν περάσει ΚΤΕΟ, ποιοι ιδιοκτήτες δεν έχουν πληρώσει τα τέλη κυκλοφορίας κ.λπ. και μετά θα ακολουθούν οι αντίστοιχες ενέργειες (ειδοποιήσεις, πρόστιμα κ.τ.λ.).

Σήμερα εκτιμάται ότι κυκλοφορούν στον δρόμο περίπου 650.000 ανασφάλιστα αυτοκίνητα. Περίπου 1,5 εκατομμύριο αυτοκίνητα εκτιμάται ότι δεν έχουν περάσει ΚΤΕΟ, ενώ υπάρχουν περίπου 75.000 ιδιοκτήτες αυτοκινήτων που δεν πληρώνουν τέλη κυκλοφορίας κάθε χρόνο!

div#stuning-header .dfd-stuning-header-bg-container {background-size: initial;background-position: top center;background-attachment: initial;background-repeat: initial;}#stuning-header div.page-title-inner {min-height: 650px;}#main-content .dfd-content-wrap {margin: 0px;} #main-content .dfd-content-wrap > article {padding: 0px;}@media only screen and (min-width: 1101px) {#layout.dfd-portfolio-loop > .row.full-width > .blog-section.no-sidebars,#layout.dfd-gallery-loop > .row.full-width > .blog-section.no-sidebars {padding: 0 0px;}#layout.dfd-portfolio-loop > .row.full-width > .blog-section.no-sidebars > #main-content > .dfd-content-wrap:first-child,#layout.dfd-gallery-loop > .row.full-width > .blog-section.no-sidebars > #main-content > .dfd-content-wrap:first-child {border-top: 0px solid transparent; border-bottom: 0px solid transparent;}#layout.dfd-portfolio-loop > .row.full-width #right-sidebar,#layout.dfd-gallery-loop > .row.full-width #right-sidebar {padding-top: 0px;padding-bottom: 0px;}#layout.dfd-portfolio-loop > .row.full-width > .blog-section.no-sidebars .sort-panel,#layout.dfd-gallery-loop > .row.full-width > .blog-section.no-sidebars .sort-panel {margin-left: -0px;margin-right: -0px;}}#layout .dfd-content-wrap.layout-side-image,#layout > .row.full-width .dfd-content-wrap.layout-side-image {margin-left: 0;margin-right: 0;}