ΥΠΕΡΒΑΣΗ NEWS 01/03/2021 | ΟΧΙ στην Οικονομική Υποδούλωση

YNEWS 01032021 PG1

ΟΧΙ στην Οικονομική Υποδούλωση - Ειδική Σχέση της Ελλάδας εντός ΕΕ και Ευρωζώνης τώρα: Πόσο εφικτή είναι η Ειδική Σχέση της Ελλάδας εντός της ΕΕ ;;;ΟΧΙ στην Οικονομική Υποδούλωση – Ειδική Σχέση της Ελλάδας εντός ΕΕ και Ευρωζώνης τώρα: Πόσο εφικτή είναι η Ειδική Σχέση της Ελλάδας εντός της ΕΕ ;;;

Μία από τις βασικές θέσεις του Κόμματός μας «ΕΛΛΑΔΑ – Ο ΑΛΛΟΣ ΔΡΟΜΟΣ» είναι και η δημιουργία μιας Ειδικής Σχέσης, ενός Ειδικού Καθεστώτος της Ελλάδας εντός της Ευρωπαϊκής Ένωσης. Η θέση αυτή συνδυάζεται με δύο βασικά προαπαιτούμενα όπως προκύπτει και από την Ιδρυτική Διακήρυξη του Κόμματός μας της 5ης Απριλίου 2017 όπου επισημαίνεται μεταξύ άλλων ότι στις βασικές πολιτικές θέσεις του Κόμματος «ΕΛΛΑΔΑ – Ο ΑΛΛΟΣ ΔΡΟΜΟΣ» περιλαμβάνονται:
1.Η Ακύρωση των δανειακών συμβάσεων Ελλάδας/Κρατών Ευρωζώνης/ ΔΝΤ/EFSF/ESM, των Μνημονίων και όλων των νόμων και διοικητικών πράξεων που έχουν εκδοθεί σε εφαρμογή των Μνημονίων και των δανειακών συμβάσεων καθώς και η άμεση κατάργηση της δήθεν Ανεξάρτητης Αρχής Δημοσίων Εσόδων που είναι στη υπηρεσία των δανειστών.
2.Η διενέργεια Λογιστικού Ελέγχου στη βάση του Κανονισμού 472/2013 της ΕΕ, η μονομερής διαγραφή και ακύρωση του επονείδιστου δημόσιου χρέους που αποτελεί πλέον το μέγιστο τμήμα του συνολικού δημόσιου χρέους και το βαθύ κούρεμα του υπόλοιπου χρέους. Επίσης η αποζημίωση της χώρας από τους δανειστές για τις ζημιές που προκάλεσαν τα μνημόνια στην Πατρίδας μας καθώς και η άμεση και άνευ όρων επιστροφή των κερδών της ΕΚΤ από τα ομόλογα του Ελληνικού Δημοσίου. Αναφερόμενη στην 7η θέση του Κινήματός η Ιδρυτική Διακήρυξη αναφέρεται στο «Ειδικό Καθεστώς της Ελλάδας εντός της Ευρωπαϊκής Ένωσης». Η εμπειρία από τις σχέσεις της ΕΕ με το Ηνωμένο Βασίλειο πριν το δημοψήφισμα για το Brexit, καθώς και οι σχέσεις της ΕΕ με την Ιρλανδία και την Δανία, έδειξαν ότι είναι δυνατή εντός της ΕΕ η διαμόρφωση ενός Ειδικού Καθεστώτος, μιας Ειδικής Σχέσης που να διασφαλίζει πλήρη ενάσκηση της εθνικής κυριαρχίας στα πεδία εφαρμογής του Ειδικού Καθεστώτος. Μάλιστα η Απόφαση των Αρχηγών Κρατών ή Κυβερνήσεων συνελθόντων στο πλαίσιο του Ευρωπαϊκού Συμβουλίου σχετικά με τη νέα διευθέτηση για το Ηνωμένο Βασίλειο στην Ευρωπαϊκή Ένωση της 18ης και 19ης Φεβρουαρίου 2016 υπενθυμίζει πέραν των άλλων ότι οι Συνθήκες της ΕΕ περιλαμβάνουν και ειδικές διατάξεις σύμφωνα με τις οποίες ορισμένα κράτη μέλη της Ένωσης δικαιούνται να μην συμμετέχουν ή να εξαιρούνται από την εφαρμογή διατάξεων ή κεφαλαίων των Συνθηκών της ΕΕ και του Δικαίου της Ένωσης σε διάφορα θέματα. Έτσι, προκειμένου να παραμείνει το Ηνωμένο Βασίλειο στην ΕΕ στο πλαίσιο αυτό διαμορφώθηκε μια νέα διευθέτηση για το Ηνωμένο Βασίλειο. Ένα Ειδικό Καθεστώς εντός της ΕΕ με σειρά ευνοϊκών ρυθμίσεων και εξαιρέσεων σε τομείς όπως η Οικονομική Διακυβέρνηση, η Ανταγωνιστικότητα, η Κυριαρχία, η Επικουρικότητα, οι Κοινωνικές Παροχές, η Ελεύθερη Κυκλοφορία των Πολιτών της ΕΕ, το παράλληλο δίκαιο της ΕΕ σε σχέση με τα Συστήματα Κοινωνικής Ασφάλειας, την Τραπεζική Ένωση κλπ.
Το δημοψήφισμα για το Brexit αποφάσισε αποχώρηση του Ηνωμένου Βασιλείου από την ΕΕ και όχι την παραπάνω Ειδική Σχέση. Σε διαφορετική περίπτωση πάντως θα είχαμε μια Ειδική Σχέση του Ηνωμένου εντός της ΕΕ, γεγονός που αποδεικνύει ότι με σκληρή διαπραγμάτευση είναι εφικτή η διαμόρφωση Ειδικής Σχέσης εντός ΕΕ.

Ρηξικέλευθες Προτάσεις για την Επανεκκίνηση της Εθνικής Οικονομίας

Για τον λόγο αυτόν εμείς απαιτούμε ήδη από το 2017 παράλληλα με τη διαγραφή του επονείδιστου χρέους, ειδικές προνομιακές ρυθμίσεις και εξαιρέσεις για κλάδους της Ελληνικής οικονομίας όπως η γεωργία-κτηνοτροφία, η μεταποίηση, οι ενεργοβόρες βιομηχανίες, η ενέργεια, η ναυπηγική βιομηχανία, οι μεταφορές, ο τουρισμός κλπ, καθώς και παρεκκλίσεις από τις ρυθμίσεις για την Οικονομική Διακυβέρνηση και το Σύμφωνο Σταθερότητας, με παράλληλη ενίσχυση των αρμοδιοτήτων της Τράπεζας της Ελλάδας στο πλαίσιο του Ευρωπαϊκού Συστήματος Κεντρικών Τραπεζών προκειμένου να διευκολύνει τη λειτουργία του Ειδικού Καθεστώτος της Ελλάδας εντός της ΕΕ. Το Ειδικό Καθεστώς θα μπορούσε να διαμορφωθεί στη βάση ενός Σχεδίου που θα εκπονήσει κυρίαρχα η Ελλάδα και θα λάβει νομική μορφή αντίστοιχη με την παραπάνω Απόφαση της ΕΕ του Φεβρουαρίου 2016 για τη θέση του Ηνωμένου Βασιλείου στην Ένωση.

Επιπλέον απαιτούμε τον πλήρη και ολοσχερή δημόσιο έλεγχο της Τράπεζας της Ελλάδας (ΤτΕ) και την άμεση απόσυρση της μετοχής της από το Χρηματιστήριο.

Σε σχέση με την ΤτΕ θα πρέπει να επισημανθεί ότι από την έναρξη της διαδικασίας ποσοτικής χαλάρωσης μέχρι και τον Απρίλιο του 2020 όταν και εντάχθηκαν τα ελληνικά ομόλογα στην ποσοτική χαλάρωση, η ΤτΕ είχε δαπανήσει δεκάδες δισ. ευρώ αγοράζοντας ομόλογα διεθνών Οργανισμών, προφανώς του ESM, EFSF, ΕΕ, Ευρωπαϊκής Τράπεζας Επενδύσεων κλπ. Μάλιστα σε περίπτωση αθέτησης πληρωμής εκ μέρους των παραπάνω Οργανισμών, γεγονός ιδιαίτερα σπάνιο πλην όμως όχι και αδύνατο, τότε η ζημιά θα καταχωρηθεί σε βάρος του Ελληνικού Κρατικού Προϋπολογισμού, δηλαδή σε βάρος των Ελλήνων φορολογουμένων.
Επομένως εάν είχε γίνει δεκτή η πρότασή μας από το 2017, όλο αυτό το διάστημα αντί η ΤτΕ να στηρίζει τους διεθνείς Οργανισμούς θα μπορούσε στο πλαίσιο του Ειδικού Καθεστώτος να δαπανά αντίστοιχα ποσά για τη στήριξη της Ελληνικής οικονομίας.
Αγοράζοντας ομόλογα Ελληνικών τραπεζών και Ελληνικών επιχειρήσεων κατά προτίμηση δε των μικρομεσαίων επιχειρήσεων προσφέροντας έτσι αυξημένη ρευστότητα στην Ελληνική οικονομία με στόχο την ανάπτυξη και τη δημιουργία θέσεων εργασίας. Μάλιστα όπως επισημαίνουμε και στην Ιδρυτική Διακήρυξή του Κινήματός μας ΕΛΛΑΔΑ- Ο ΑΛΛΟΣ ΔΡΟΜΟΣ θα μπορούσε με τον τρόπο αυτό να χρηματοδοτηθεί η ίδρυση Ειδικής Αναπτυξιακής Τράπεζας καθώς επίσης και ένα Σχέδιο Παραγωγικής ανασυγκρότησης της χώρας με δημιουργία σε πρώτη φάση 300.000 θέσεων εργασίας, καθώς και ενίσχυση της πρωτογενούς παραγωγής και στήριξη της εκπαίδευσης-κατάρτισης, της καινοτομίας, των νέων τεχνολογιών και των startups, με ανάπτυξη της αλληλέγγυας κοινωνικής οικονομίας και την ψηφιοποίηση της ελληνικής οικονομίας.

Ανάκτηση της Νομισματικής Κυριαρχίας της Ελλάδας εντός Ευρωζώνης

Την αναγκαιότητα περαιτέρω αποκέντρωσης του Ευρωπαϊκού Συστήματος Κεντρικών Τραπεζών (ΕΣΚΤ) προκειμένου να ανακτηθεί εθνική νομισματική κυριαρχία εντός Ευρωζώνης είχα την ευκαιρία να επισημάνω μιλώντας στις 17/5/2017 στην Ολομέλεια του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου στο Στρασβούργο. Στο πλαίσιο αυτό προτάθηκε από την πλευρά μου η αύξηση αρμοδιοτήτων του ΕΣΚΤ προκειμένου κάθε Εθνική Κεντρική Τράπεζα να μετατραπεί σε ύστατο δανειστή για το κράτος της ασκώντας ταυτόχρονα νομισματική πολιτική προσαρμοσμένη στις οικονομικές ανάγκες του δικού της κράτους μέσω της ποσοτικής χαλάρωσης (QE). Η πρότασή μου αυτή συνδυάζεται με τις θέσεις του Κινήματός μας «ΕΛΛΑΔΑ – Ο ΑΛΛΟΣ ΔΡΟΜΟΣ» για Ειδικό Καθεστώς της Ελλάδας εντός της ΕΕ, στο πλαίσιο του οποίου η Τράπεζα της Ελλάδος θα αναλάβει καθοριστικό ρόλο μέσω της ποσοτικής χαλάρωσης για χρηματοδότηση των κλάδων της Ελληνικής οικονομίας οι οποίοι θα ενταχθούν στο εν λόγω Ειδικό Καθεστώς. Έτσι στο πλαίσιο της παραπάνω ομιλίας μου στην Ευρωβουλή πρότεινα το Ευρωπαϊκό Σύστημα Κεντρικών Τραπεζών να γίνει πιο ευέλικτο και πιο αποκεντρωμένο. Στο πλαίσιο αυτό η Εθνική Κεντρική Τράπεζα κάθε κράτους-μέλους της Ευρωζώνης πρέπει να εξελιχθεί σε ύστατο δανειστή, για το κράτος-μέλος αυτό, και να μπορεί να ασκεί νομισματική πολιτική προσαρμοσμένη στις ανάγκες της οικονομίας του εν λόγω κράτους-μέλους αξιοποιώντας ως εργαλεία σειρά μη συμβατικών μέτρων νομισματικής πολιτικής και ιδίως την ποσοτική χαλάρωση μέχρι του ποσοστού συμμετοχής της εν λόγω Εθνικής Κεντρικής Τράπεζας στο κεφάλαιο της ΕΚΤ. Μια ποσοτική χαλάρωση στην οποία συμμετείχε όπως προαναφέραμε και η Τράπεζα της Ελλάδος έχοντας δαπανήσει δεκάδες δισ. ευρώ αγοράζοντας ομόλογα Διεθνών Οργανισμών όπως είναι η ΕΕ, η Ευρωπαϊκή Τράπεζα Επενδύσεων, ο ESM κλπ. Μια ποσοτική χαλάρωση που στην ουσία λειτουργεί υπέρ των οικονομιών του σκληρού πυρήνα της Ευρωζώνης μιας και όταν κάναμε την παραπάνω πρότασή μας το 90% των 1,6 τρισ. ευρώ που είχε δαπανήσει μέχρι τις αρχές του 2017 ο Ντράγκι για το QE είχαν επενδυθεί κατά 60% στη Γερμανία, κατά 20% στη Γαλλία και κατά 10% σε Ολλανδία, Λουξεμβούργο και Φινλανδία αφήνοντας στα κρύα του λουτρού τις χώρες του Ευρωπαϊκού Νότου που ως γνωστόν πλήττοντο και συνεχίζουν να πλήττονται από τη φτώχεια και την ανεργία.

Επιπλέον, όπως έχω επισημάνει επανειλημμένα η Ευρωπαϊκή Κεντρική Τράπεζα δεν μπορεί να είναι ανεξέλεγκτη.

Ρηξικέλευθες Προτάσεις για την Επανεκκίνηση της Εθνικής Οικονομίας

YNEWS%2B01032021%2BPG3

Επιπλέον απαιτούμε τον πλήρη και ολοσχερή δημόσιο έλεγχο της Τράπεζας της Ελλάδας (ΤτΕ) και την άμεση απόσυρση της μετοχής της από το Χρηματιστήριο.

YNEWS%2B01032021%2BPG5

Ανάκτηση της Νομισματικής Κυριαρχίας της Ελλάδας εντός Ευρωζώνης

YNEWS%2B01032021%2BPG7

YNEWS%2B01032021%2BPG8

YNEWS%2B01032021%2BPG9

YNEWS%2B01032021%2BPG%2B%25CE%259F%25CE%25A0%25CE%2599%25CE%25A3%25CE%2598%25CE%259F%25CE%25A6%25CE%25A5%25CE%259B%25CE%259B%25CE%259F

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *