Ζουν και βασιλεύουν τα “μαϊμού” γυαλιά ηλίου στην Ελλάδα

Ζουν και βασιλεύουν τα “μαϊμού” γυαλιά ηλίου στην Ελλάδα

γυαλια ηλιου
68 / 100

Γυαλιά ηλίου: Σταθερά ανοδικά κινείται το μερίδιο των γιαλαντζί γυαλιών ηλίου στην Ελλάδα και ενώ η εύκολη απάντηση θα ήταν ότι ευθύνονται οι ανύπαρκτοι έλεγχοι υπάρχουν και άλλου βασικοί λόγοι που τα ευνοούν, όπως:

  • η οικονομική στενότητα που οδηγεί στις φθηνότερες λύσεις,
  • το κύμα των μεταναστών που τα επιλέγει,
  • η λογική ”φθηνό και ας αγοράσω του χρόνου κάτι καλύτερο” (εις βάρος βεβαίως της υγείας των ματιών),
  • το ασαφές θεσμικό πλαίσιο- ποιος είναι τελικά αρμόδιος να τα πουλά,
  • ανταγωνισμός μεταξύ παικτών, πιθανότατα με χτυπήματα κάτω από τη ζώνη.
  • Ανεπιβεβαίωτες πληροφορίες λένε ότι πάνω από 60-70% του τζίρου που πραγματοποιείται στα γυαλιά ηλίου είναι παράνομο, πίσσα, κατράμι, χωρίς παραστατικά, από πλανόδιους αλεξιπτωτιστές και άλλα κανάλια διάθεσης που ούτε ο ανθρώπινος νους μπορεί να συλλάβει και βεβαίως μιλάμε για αμφιβόλου ποιότητας είδη. Η διακίνηση δε εύκολη, καθώς λόγω μεγέθους μπορούν να κυκλοφορούν και μέσα σε πακετάκια!.

Έφοδοι πανελλαδικά

Η Διυπηρεσιακή Μονάδα Ελέγχου Αγοράς (ΔΙΜΕΑ) του Υπουργείου Ανάπτυξης & Επενδύσεων (σε συνεργασία με το τμήμα Αντιμετώπισης Οργανωμένου Εγκλήματος/ΓΕΠΑΔ Κρήτης και την ΚΟΕ Ηρακλείου/ΕΛΙΤ Αττικής) μας ενημέρωσε για την επιβολή προστίμων συνολικού ύψους 183.250 ευρώ μετά από τη διενέργεια ελέγχων τον Μάιο του 2022 στο Ηράκλειο Κρήτης. Κατασχέθηκαν και καταστράφηκαν χιλιάδες απομιμητικά είδη, μεταξύ των οποίων και γυαλιά ηλίου.
Επίσης στελέχη της ΔΙΜΕΑ, στις 9/8/2022 διενήργησαν έλεγχο σε αποθήκη χονδρικής πώλησης στο κέντρο της Αθήνας, σε συνέχεια των ελέγχων που πραγματοποίησε η υπηρεσία το προηγούμενο διάστημα στην Κρήτη. Εντοπίστηκαν, κατασχέθηκαν και καταστράφηκαν 19.228 απομιμητικά και
επιβλήθηκε πρόστιμο συνολικού ύψους 100.000ευρώ.
Η Ομοσπονδία Συλλόγων Οπτικών και Οπτομετρών Ελλάδος εφιστά την προσοχή των πολιτών στην αγορά και χρήση προϊόντων αμφιβόλου ποιότητας και προέλευσης που πωλούνται εκτός οπτικών καταστημάτων (διά ζώσης ή διαδυκτιακά). Εκθέτουν τα μάτια τους σε κίνδυνο σοβαρής και ανεπανόρθωτης βλάβης.

Οι Ελληνες επιλέγουν τα μαϊμού-Τι έδειξε το Γραφείο Πνευματικής Ιδιοκτησίας της Ευρωπαϊκής Ένωσης (EUIPO).

Λάτρεις των απομιμήσεων αναδεικνύονται οι Έλληνες σύμφωνα με στοιχεία από το Γραφείο Πνευματικής Ιδιοκτησίας της Ευρωπαϊκής Ένωσης (EUIPO). Οπως αναφέρεται, οι νεαροί Έλληνες αγοράζουν περισσότερα “ψεύτικα” προϊόντα από όλους τους Ευρωπαίους, ενώ τακτικά επισκέπτονται και ιστοσελίδες με πειρατικό περιεχόμενο. Τα πλαστά προϊόντα που αγοράζουν σκόπιμα είναι ρούχα και αξεσουάρ (17 %), ακολουθούμενα από υποδήματα (14 %) ηλεκτρονικές συσκευές (13 %) και είδη προσωπικής υγιεινής, καλλυντικά, είδη προσωπικής περιποίησης και αρώματα (12 %).

Αναλυτικότερα, περισσότεροι από τους μισούς Ευρωπαϊους (52 %) ηλικίας μεταξύ 15 και 24 ετών ισχυρίστηκαν ότι την προηγούμενη χρονιά αγόρασαν τουλάχιστον ένα ψεύτικο προϊόν διαδικτυακά, είτε σκόπιμα είτε κατά λάθος, και το ένα τρίτο (33 %) δήλωσε ότι είχε πρόσβαση σε ψηφιακό περιεχόμενο από παράνομες πηγές.

Εξετάζοντας αυτούς που το έκαναν επίτηδες, το 37 % αγόρασε ένα ψεύτικο προϊόν και το 21 % έκανε χρήση, αναπαραγωγή, λήψη ή ροή περιεχομένου από παράνομες πηγές.

Στην Ελλάδα, το 62% των νέων αγόρασε σκόπιμα ένα ψεύτικο προϊόν, που είναι το υψηλότερο ποσοστό στην ΕΕ και το 25 % είχε εν γνώσει του πρόσβαση σε πειρατικό περιεχόμενο.

Από την άλλη πλευρά, το 60% των νέων Ευρωπαίων δήλωσε ότι προτιμά να έχει πρόσβαση σε ψηφιακό περιεχόμενο από νόμιμες πηγές, έναντι 50 % το 2019. Στην Ελλάδα αυτό το ποσοστό ανέρχεται στο 57 % των νέων.

ΠΗΓΗ

div#stuning-header .dfd-stuning-header-bg-container {background-size: initial;background-position: top center;background-attachment: initial;background-repeat: initial;}#stuning-header div.page-title-inner {min-height: 650px;}#main-content .dfd-content-wrap {margin: 0px;} #main-content .dfd-content-wrap > article {padding: 0px;}@media only screen and (min-width: 1101px) {#layout.dfd-portfolio-loop > .row.full-width > .blog-section.no-sidebars,#layout.dfd-gallery-loop > .row.full-width > .blog-section.no-sidebars {padding: 0 0px;}#layout.dfd-portfolio-loop > .row.full-width > .blog-section.no-sidebars > #main-content > .dfd-content-wrap:first-child,#layout.dfd-gallery-loop > .row.full-width > .blog-section.no-sidebars > #main-content > .dfd-content-wrap:first-child {border-top: 0px solid transparent; border-bottom: 0px solid transparent;}#layout.dfd-portfolio-loop > .row.full-width #right-sidebar,#layout.dfd-gallery-loop > .row.full-width #right-sidebar {padding-top: 0px;padding-bottom: 0px;}#layout.dfd-portfolio-loop > .row.full-width > .blog-section.no-sidebars .sort-panel,#layout.dfd-gallery-loop > .row.full-width > .blog-section.no-sidebars .sort-panel {margin-left: -0px;margin-right: -0px;}}#layout .dfd-content-wrap.layout-side-image,#layout > .row.full-width .dfd-content-wrap.layout-side-image {margin-left: 0;margin-right: 0;}