Τέλος οι ενδιάμεσες εκπτώσεις

Τέλος οι ενδιάμεσες εκπτώσεις

ekptosis
70 / 100

Ενδιάμεσες εκπτώσεις: Το τέλος εποχής του θεσμού των ενδιάμεσων εκπτώσεων, μετά από μια δεκαετία που βρισκόταν σε ισχύ, σήμανε η ψήφιση μέσα στην εβδομάδα του νομοσχεδίου του υπουργείου Ανάπτυξης και Επενδύσεων «Εξυγίανση των Ναυπηγείων Ελευσίνας και άλλες διατάξεις αναπτυξιακού χαρακτήρα».

Ειδικότερα, όπως προβλέπει το άρθρο 6 του ψηφισθέντος νομοσχεδίου, καταργούνται οι ενδιάμεσες εκπτωτικές περίοδοι για τον κλάδο του λιανικού εμπορίου, οι οποίες πραγματοποιούνταν δύο φορές τον χρόνο και συγκεκριμένα τις πρώτες 15 ημέρες του Νοεμβρίου και αντίστοιχα τις πρώτες 15 ημέρες του Μαΐου.

Καθώς ο θεσμός των ενδιάμεσων εκπτώσεων μπαίνει σιγά σιγά στο χρονοντούλαπο της ιστορίας, οι επίσημες εκπτωτικές περίοδοι, κατά τη διάρκεια των οποίων επιτρέπεται η πώληση εμπορευμάτων με μειωμένες τιμές, ορίζονται ως εξής:

α) χειμερινές εκπτώσεις: ξεκινούν τη δεύτερη Δευτέρα του Ιανουαρίου και διαρκούν μέχρι τέλος του Φεβρουαρίου

β) θερινές εκπτώσεις: ξεκινούν τη δεύτερη Δευτέρα του Ιουλίου και διαρκούν μέχρι το τέλος του Αυγούστου.

Τι ισχύει με τις προσφορές
Ταυτόχρονα, αίρεται η απαγόρευση της προσφοράς ειδών των οποίων η ποσότητα υπερβαίνει το 50% του συνόλου των ειδών που διαθέτει κάθε κατάστημα κατά τη διάρκεια των εκπτώσεων.

Όπως ορίζει το άρθρο 6, οι προσφορές ορισμένης ποσότητας προϊόντων ορισμένης κατηγορίας προϊόντων πραγματοποιούνται καθ’ όλη τη διάρκεια του έτους. Κατά τη διενέργεια των προσφορών θα πρέπει να αναγράφονται ευκρινώς στα σημεία όπου πωλούνται τα προσφερόμενα προϊόντα, αρχική και νέα μειωμένη τιμή των προϊόντων, με αναφορά στην κατάλληλη μονάδα μέτρησης ανά προϊόν.

Σε κάθε ανακοίνωση περί μείωσης τιμής υποδεικνύεται η προγενέστερη τιμή που εφάρμοζε ο έμπορος για καθορισμένο χρονικό διάστημα πριν από την εφαρμογή της μείωσης της τιμής. Ως προγενέστερη τιμή νοείται η χαμηλότερη τιμή που εφάρμοσε ο έμπορος κατά τη διάρκεια χρονικού διαστήματος όχι συντομότερο των 30 ημερών πριν από την εφαρμογή της μείωσης της τιμής. Όταν το προϊόν κυκλοφορεί στην αγορά για λιγότερο από 30 ημέρες, ως προγενέστερη τιμή νοείται η χαμηλότερη τιμή που εφάρμοσε ο έμπορος κατά τη διάρκεια χρονικού διαστήματος 10 ημερών πριν από την εφαρμογή της μείωσης της τιμής. Όταν η μείωση της τιμής αυξάνεται προοδευτικά, ως προγενέστερη τιμή νοείται η τιμή χωρίς τη μείωση της τιμής πριν από την πρώτη εφαρμογή της μείωσης της τιμής.

Αυτό δεν ισχύει για νωπά και ευάλωτα γεωργικά προϊόντα και τρόφιμα, τα οποία από τη φύση τους ή στο στάδιο της μεταποίησης, ενδέχεται να καταστούν ακατάλληλα προς πώληση εντός 30 ημερών από τη συγκομιδή, την παραγωγή ή τη μεταποίηση.

Μάλιστα, όπως επίσης αναφέρεται στο άρθρο 6, με απόφαση του υπουργού Ανάπτυξης και Επενδύσεων εκδίδεται Κώδικας Δεοντολογίας για την προστασία του καταναλωτή κατά τις προσφορές και εκπτώσεις αλλά και τις προωθητικές ενέργειες, ιδίως σε ό,τι αφορά την ενημέρωση του κοινού, τις αναγραφόμενες τιμές, τη διάρκεια των προσφορών, την ποσότητα και τα χαρακτηριστικά των προσφερόμενων ειδών, την επιβολή διοικητικών κυρώσεων για παράβαση των προβλέψεών του και κάθε άλλο σχετικό ζήτημα.

Υλοποιείται ένα πάγιο αίτημα του εμπορικού κόσμου
Η κατάργηση των ενδιάμεσων εκπτώσεων αποτελούσε πάγιο αίτημα των εμπορικών συλλόγων της χώρας εδώ και αρκετά χρόνια, καθώς, όπως υποστήριζαν ήταν ένας παρωχημένος θεσμός που τελικά έπληττε την κίνηση στην αγορά, αντί να την ωφελεί. «Ήδη από τη θεσμοθέτησή τους, οι εμπορικές οργανώσεις της χώρας είχαμε επισημάνει ότι οι ενδιάμεσες εκπτωτικές περίοδοι δεν θα ωφελήσουν ούτε τις επιχειρήσεις, ούτε τους καταναλωτές», σχολιάζει, μιλώντας στο insider.gr, o πρόεδρος του Εμπορικού Συλλόγου Πειραιώς, Θεόδωρος Καπράλος.

Με ανακοίνωσή του, μάλιστα, ο Εμπορικός Σύλλογος Πειραιώς εκφράζει την ικανοποίησή του για αυτή την εξέλιξη. «Το Διοικητικό Συμβούλιο του Εμπορικού Συλλόγου Πειραιώς, όπως και η πλειονότητα των εμπόρων όλης της χώρας, από την αρχή θεσμοθέτησής τους είχε τοποθετηθεί υπέρ της κατάργησης του αποτυχημένου αυτού θεσμού, που δεν πρόσφερε αξία στην αγορά, μιας και οι καταναλωτές μπορούν να βρουν καλύτερες τιμές όλο το χρόνο, αντίθετα δημιουργούσε στρεβλώσεις που έπλητταν τόσο την αγορά, όσο και τους καταναλωτές. Τη θέση αυτή κατά διαστήματα τεκμηρίωνε ο Εμπορικός Σύλλογος Πειραιώς βάσει των ερευνών που πραγματοποιούσε για την κίνηση της αγοράς και κυρίως βάσει αυτών του Ινστιτούτου Εμπορίου και Υπηρεσιών της Ελληνικής Συνομοσπονδίας Εμπορίου και Επιχειρηματικότητας, που κατεδείκνυαν ότι το οικονομικό αποτύπωμα που άφηναν οι ενδιάμεσες εκπτώσεις όχι μόνο ήταν ζημιογόνο, αλλά έθεταν σε αμφισβήτηση ακόμα και τον ίδιο το θεσμό των εκπτώσεων, καθώς προκαλούσαν σύγχυση στον καταναλωτή».

«Η κατάργηση του παρωχημένου θεσμού των ενδιάμεσων εκπτώσεων αποτελούσε ένα πάγιο αίτημα σύσσωμου του εμπορικού κόσμου και αποτελεί επιβράβευση των συντονισμένων ενεργειών όλων των φορέων του, αλλά και προσωπική δικαίωση μίας πολύχρονης προσπάθειας», δήλωνε τον περασμένο Ιούλιο ο πρόεδρος του Εμπορικού Συλλόγου Αθηνών Σταύρος Καφούνης, όταν έγινε γνωστό ότι έρχεται νομοσχέδιο για την κατάργηση των ενδιάμεσων εκπτώσεων.

ΠΗΓΗ

div#stuning-header .dfd-stuning-header-bg-container {background-size: initial;background-position: top center;background-attachment: initial;background-repeat: initial;}#stuning-header div.page-title-inner {min-height: 650px;}