Στενάζει η αγορά. Έρχονται μαζικά λουκέτα

Στενάζει η αγορά. Έρχονται μαζικά λουκέτα

peloponnisos
66 / 100

Λουκέτα: Άδεια ταμεία, χρέη και ενεργειακό κόστος φέρνουν σε απόγνωση χιλιάδες επιχειρήσεις!

Και πως να μην είναι άδεια τα ταμεία αφού η συντριπτική πλειοψηφία των Ελλήνων δυσκολεύεται να τα βγάλει πέρα και κόβει από παντού.

Και όλα δείχνουν πως οδεύουμε σε μαζικά λουκέτα και ανεργία στα ύψη !

Και για να μην νομίζετε ότι το πρόβλημα αφορά μόνο Αχαϊα και Πάτρα, διαβάστε το ρεπορτάζ του voria.gr για το λιανεμπόριο στη Θεσσαλονίκη:

« Η συρρίκνωση του πραγματικού εισοδήματος εξαιτίας του πληθωρισμού και κυρίως το ξέφρενο ράλι της ενέργειας υποχρεώνουν, όπως λένε έμποροι της Θεσσαλονίκης, τους καταναλωτές να περιορίσουν τις δαπάνες για προϊόντα που δεν είναι πρώτης ανάγκης, όπως τα ενδύματα και τα υποδήματα.

Σύμφωνα με τους ίδιους η εμπορική κίνηση κατά τη διάρκεια των φετινών θερινών εκπτώσεων που σε λίγες ημέρες, συγκεκριμένα στις 31 Αυγούστου, ρίχνουν την αυλαία τους, ήταν κατώτερη των προσδοκιών τους.

Οι γενναίες εκπτώσεις, που σε κάποιες περιπτώσεις έφτασαν και το 70%, με την πλειονότητα αυτών να κινείται στο επίπεδο του 50%, δεν φάνηκε να δελεάζουν τους Θεσσαλονικείς, οι οποίοι επέλεξαν, στην πλειονότητα τους, είτε να καλύψουν κάποιες άλλες υποχρεώσεις, είτε να δαπανήσουν κάποια χρήματα για διακοπές.

Άγνωστο παραμένει το πως θα κινηθεί η αγορά το τελευταίο δεκαήμερο των εκπτώσεων, οπότε η πλειονότητα των εκδρομέων θα επιστρέψουν. Στο τέλος του μήνα άλλωστε ο εμπορικός κόσμος θα κάνει ‘ταμείο’ προκειμένου να δει ποια τελικά ήταν η συνολική εικόνα των θερινών εκπτώσεων.

Την παρτίδα πάντως δεν φαίνεται να μπορούν να σώσουν οι τουρίστες, που αν και πολυάριθμοι το τελευταίο διάστημα στη Θεσσαλονίκη, δεν φαίνονται διατεθειμένοι για αγορές παρά μόνο για …γρήγορο χάζι στις βιτρίνες καθώς περπατούν στην καρδιά της πόλης προκειμένου να την γνωρίσουν.

«Οι οικονομικές δυσκολίες που αντιμετωπίζουν τα νοικοκυριά αποτρέπουν τους καταναλωτές από την πραγματοποίηση αγορών. Πολύ φοβάμαι πως ο χειμώνας θα είναι ακόμη πιο δύσκολος» σχολιάζει έμπορος που δραστηριοποιείται στην οδό Τσιμισκή. Συνάδελφος του αναφέρει πως «το λιανεμπόριο προσπαθεί να εκμεταλλευτεί όσο το δυνατόν περισσότερο την εκπτωτική περίοδο που διανύουμε, χωρίς όμως να το πετυχαίνει. Οι εμπορικές επιχειρήσεις έχουν θέσει ως προτεραιότητα τη ρευστοποίηση των αποθεμάτων που διαθέτουν για να μπορέσουν να ανταποκριθούν στις δύσκολες οικονομικές συνθήκες που προβλέπεται πως θα επικρατήσουν τον ερχόμενο χειμώνα».

Κόβουν ό,τι… μπορούν

Ενδεικτική της υποτονικής εικόνας που επικρατεί στην αγορά της Θεσσαλονίκης είναι πρόσφατη έρευνα της ΕΥ με τίτλο «ΕΥ Future Consumer Index, Ελλάδα 2022».

Σύμφωνα με την έρευνα η τάση προς μειωμένες αγορές σε συγκεκριμένα προϊόντα έχει ενισχυθεί σε σύγκριση με πέρυσι. Το 70% των συμμετεχόντων στην έρευνα δηλώνει πως ξοδεύει λιγότερα χρήματα σε προϊόντα που δεν είναι πρώτης ανάγκης, ποσοστό αυξημένο κατά 10 ποσοστιαίες μονάδες (60%) σε σχέση με το 2021.

Σε σύγκριση με τις υπόλοιπες ευρωπαϊκές χώρες, το συγκεκριμένο ποσοστό είναι αισθητά υψηλότερο από το παγκόσμιο (47%) αλλά και το ευρωπαϊκό δείγμα της έρευνας (40%). Στην Ισπανία και στην Ιταλία, δύο χώρες που αντιμετώπισαν επίσης οικονομικά προβλήματα, τα ποσοστά είναι 47% και 49%, αντιστοίχως.

 

gnomi

div#stuning-header .dfd-stuning-header-bg-container {background-size: initial;background-position: top center;background-attachment: initial;background-repeat: initial;}#stuning-header div.page-title-inner {min-height: 650px;}#main-content .dfd-content-wrap {margin: 0px;} #main-content .dfd-content-wrap > article {padding: 0px;}@media only screen and (min-width: 1101px) {#layout.dfd-portfolio-loop > .row.full-width > .blog-section.no-sidebars,#layout.dfd-gallery-loop > .row.full-width > .blog-section.no-sidebars {padding: 0 0px;}#layout.dfd-portfolio-loop > .row.full-width > .blog-section.no-sidebars > #main-content > .dfd-content-wrap:first-child,#layout.dfd-gallery-loop > .row.full-width > .blog-section.no-sidebars > #main-content > .dfd-content-wrap:first-child {border-top: 0px solid transparent; border-bottom: 0px solid transparent;}#layout.dfd-portfolio-loop > .row.full-width #right-sidebar,#layout.dfd-gallery-loop > .row.full-width #right-sidebar {padding-top: 0px;padding-bottom: 0px;}#layout.dfd-portfolio-loop > .row.full-width > .blog-section.no-sidebars .sort-panel,#layout.dfd-gallery-loop > .row.full-width > .blog-section.no-sidebars .sort-panel {margin-left: -0px;margin-right: -0px;}}#layout .dfd-content-wrap.layout-side-image,#layout > .row.full-width .dfd-content-wrap.layout-side-image {margin-left: 0;margin-right: 0;}