Σημάδια επερχόμενης ύφεσης: Μειώθηκαν εκ νέου τα ναύλα

Σημάδια επερχόμενης ύφεσης: Μειώθηκαν εκ νέου τα ναύλα

eksagwges exports containers
70 / 100

Σημάδια επερχόμενης ύφεσης: Μείωση των ναύλων στο παγκόσμιο εμπόριο καταγράφεται για άλλη μια φορά, ενώ οι όγκοι των εμπορευμάτων συρρικνώνονται ως αποτέλεσμα της πτωτικής τάσης που εμφανίζει η ζήτηση αγαθών, σύμφωνα με τα τελευταία στοιχεία της S&P Global Market Intelligence.

Ενώ οι ναύλοι γνωρίζουν πτωτικές πιέσεις λόγω της χαλάρωσης των σημείων συμφόρησης της εφοδιαστικής αλυσίδας που δημιουργήθηκαν λόγω της πανδημίας, μεγάλο μέρος της επιβράδυνσης της ζήτησης εμπορευματοκιβωτίων και πλοίων οφείλεται στην πιο αδύναμη κίνηση των εμπορευμάτων, σύμφωνα με την ερευνητική ομάδα.

«Το αισθητά μειωμένο επίπεδο συμφόρησης στα λιμάνια, μαζί με τις ασθενέστερες αφίξεις εμπορευμάτων, ήταν ένας από τους κύριους λόγους πίσω από τη σημαντική μείωση των ναύλων», ανέφερε η S&P την Τετάρτη.

«Με βάση τις προσδοκίες για ασθενέστερο εμπορικό όγκο, δεν αναμένουμε εξαιρετικά υψηλή συμφόρηση ξανά τα επόμενα τρίμηνα».

Οι ναύλοι για εμπορευματοκιβώτια και φορτηγά πλοία ξηρού φορτίου μειώθηκαν τους τελευταίους τρεις μήνες, υπογραμμίζει η S&P, προσθέτοντας ότι οι ναύλοι κορυφώθηκαν νωρίτερα από το αναμενόμενο το β’ τρίμηνο.

«Λόγω της εποχικότητας της αγοράς, οι ναύλοι χύδην ξηρού φορτίου συνήθως κορυφώνονται το γ’ τρίμηνο. Ωστόσο, σύμφωνα με τις πιο πρόσφατες προοπτικές της S&P Global Market Intelligence για την αγορά χύδην ξηρών φορτίων, το β’ τρίμηνο θα είναι πιθανότατα η κορύφωση του 2022», επισημαίνεται.

Τα μοντέλα πρόβλεψης ναύλων της εταιρείας έχουν επίσης προβλέψει ότι ο δείκτης Baltic Dry Index -ένα βαρόμετρο για την τιμή της μεταφοράς μεγάλων πρώτων υλών δια θαλάσσης- αναμένεται να μειωθεί περίπου 20% έως 30% ετησίως πριν ανακάμψει ελαφρά το 2024.

Αυτό υπογραμμίζει τους αυξανόμενους κινδύνους μιας παγκόσμιας ύφεσης καθώς η καταναλωτική ζήτηση υποχωρεί εν μέσω αυξανόμενου κόστους ζωής και πληθωρισμού.

Βασικό σημάδι μιας παγκόσμιας ύφεσης είναι η στάσιμη ανάπτυξη του παγκόσμιου εμπορίου, όπως επισημάνθηκε πρόσφατα από το τελευταίο Βαρόμετρο Εμπορίου Αγαθών του Παγκόσμιου Οργανισμού Εμπορίου.

Η έκθεση του βαρόμετρου που κυκλοφόρησε τον Αύγουστο έδειξε ότι ο όγκος του παγκόσμιου εμπορίου εμπορευμάτων έχει σημειώσει πτώση. Η ετήσια ανάπτυξη για το α’ τρίμηνο του έτους επιβραδύνθηκε στο 3,2%, από 5,7% το τελευταίο τρίμηνο του 2021.

Μέρος της επιβράδυνσης αποδίδεται στον πόλεμο στην Ουκρανία και στα πανδημικά lockdown στην Κίνα.

ΠΗΓΗ

div#stuning-header .dfd-stuning-header-bg-container {background-size: initial;background-position: top center;background-attachment: initial;background-repeat: initial;}#stuning-header div.page-title-inner {min-height: 650px;}#main-content .dfd-content-wrap {margin: 0px;} #main-content .dfd-content-wrap > article {padding: 0px;}@media only screen and (min-width: 1101px) {#layout.dfd-portfolio-loop > .row.full-width > .blog-section.no-sidebars,#layout.dfd-gallery-loop > .row.full-width > .blog-section.no-sidebars {padding: 0 0px;}#layout.dfd-portfolio-loop > .row.full-width > .blog-section.no-sidebars > #main-content > .dfd-content-wrap:first-child,#layout.dfd-gallery-loop > .row.full-width > .blog-section.no-sidebars > #main-content > .dfd-content-wrap:first-child {border-top: 0px solid transparent; border-bottom: 0px solid transparent;}#layout.dfd-portfolio-loop > .row.full-width #right-sidebar,#layout.dfd-gallery-loop > .row.full-width #right-sidebar {padding-top: 0px;padding-bottom: 0px;}#layout.dfd-portfolio-loop > .row.full-width > .blog-section.no-sidebars .sort-panel,#layout.dfd-gallery-loop > .row.full-width > .blog-section.no-sidebars .sort-panel {margin-left: -0px;margin-right: -0px;}}#layout .dfd-content-wrap.layout-side-image,#layout > .row.full-width .dfd-content-wrap.layout-side-image {margin-left: 0;margin-right: 0;}