Ρεύμα: Η ΡΑΕ βάζει τέλος στο αλαλούμ των λογαριασμών

Ρεύμα: Η ΡΑΕ βάζει τέλος στο αλαλούμ των λογαριασμών

ραε
70 / 100

Ρεύμα: Eνιαία τιμολόγια ρεύματος ώστε οι καταναλωτές να γνωρίζουν τι πληρώνουν και να μπορούν να συγκρίνουν τις τιμές, συστήνει η Ρυθμιστική Αρχή Ενέργειας.

Μετά το επικοινωνιακό αλαλούμ των νέων τιμολογίων ρεύματος που ανακοινώθηκαν στις 25 Ιουλίου και τις διαπιστώσεις για παραπλανητικές διαφημίσεις και καταχρηστικές συμπεριφορές, η ΡΑΕ υποδεικνύει στους παρόχους να αποτυπώνουν στις νέες ταρίφες την πάγια χρέωση, την τιμή ανά κιλοβατώρα, τη χρέωση του προμηθευτή συμπεριλαμβανομένων των εκπτώσεων, την κρατική επιδότηση και την τελική τιμή καταναλωτή.

Με βάση το υπόδειγμα αποτύπωσης των χρεώσεων προμήθειας (template), η ΡΑΕ ζητά οι κλίμακες κατανάλωσης να αναπροσαρμοστούν σε επίπεδο μήνα (0-500 kWh το μήνα αντί για 0-2000 KWh το τετράμηνο).

Αν υπάρχουν κλίμακες στη χρέωση προμήθειας (π.χ. 0-500 kWh, 501 και άνω), να εμφανίζονται όλες οι χρεώσεις για κάθε μια κλίμακα κατανάλωσης σε διαφορετική γραμμή. Για παράδειγμα αν η κλίμακα χρέωσης προμήθειας είναι 0-500 kWh το μήνα και χορηγείται έκπτωση από τον Προμηθευτή για τις πρώτες 0-100 kWh το μήνα, τότε πρέπει να αποτυπώνονται οι χρεώσεις για 0-100 KWh το μήνα, και 101-500 KWh το μήνα.

Όπως διαπιστώνει η Ρυθμιστική Αρχή Ενέργειας, οι Προμηθευτές έχουν υιοθετήσει διαφορετικούς τρόπους αποτύπωσης της απαραίτητης ενημέρωσης για τον τρόπο που προέκυψε η τελική τιμή.

«Η διαπιστούμενη ποικιλομορφία και ετερογένεια δυσχεραίνει σε μεγάλο βαθμό την ορθή, περιεκτική και πλήρη πληροφόρηση, καθώς και τη συγκρισιμότητα των προϊόντων προμήθειας».

Στο πλαίσιο αυτό και λαμβάνοντας υπόψη ότι ο τρόπος παρουσίασης της «τελικής τιμής καταναλωτή», καθώς και της επιδότησης μέσω του ΤΕΜ, επιδρά καθοριστικά στη διαμόρφωση της βούλησης του καταναλωτή για τη σύναψη σύμβασης προμήθειας, η ΡΑΕ ζητά να υπάρξει διαφορετική προσέγγιση στην αποτύπωση των χρεώσεων ώστε να διασφαλισθεί το δικαίωμα του καταναλωτή σε «ενσυνείδητη επιλογή» και να αποφευχθούν αθέμιτες πρακτικές που στρεβλώνουν τον ανταγωνισμό.

Ο ρυθμιστής έχει δώσει περιθώριο συμμόρφωσης των προμηθευτών μέχρι σήμερα 8 Αυγούστου προκειμένου να προσαρμόσουν τα τιμολόγια στις νέες υποδείξεις. Την Τρίτη 9 Αυγούστου, η ΡΑΕ έχει ανακοινώσει ότι θα αναρτήσει στην ιστοσελίδα της τα στοιχεία των προμηθευτών που δεν απέσυραν και δεν αναθεώρησαν την εμπορική τους πολιτική. Ομοίως, θα αναρτηθούν τα στοιχεία των προμηθευτών που θα παραλείψουν να γνωστοποιήσουν τον τρόπο συμμόρφωσής τους προς τις υποχρεώσεις τους.

Πληροφορίες αναφέρουν ότι οι τρεις κυρίως εταιρείες, οι οποίες είχαν βρεθεί στο επίκεντρο του ελέγχου της ΡΑΕ καθώς η εμπορική τους πολιτική κρίθηκε προβληματική έχουν αναθεωρήσει την πολιτική τους.

Το νέο tamplate θα πρέπει να υιοθετείται σε κάθε δημοσιευμένο τιμοκατάλογο, ενημερωτική επικοινωνία, εμπορική – διαφημιστική καταχώριση, καθώς και στους λογαριασμούς κατανάλωσης. Επισημαίνεται μάλιστα ότι το σύνολο των στοιχείων αυτών οφείλει να έχει το ίδιο μέγεθος γραμματοσειράς, χρώματος και φόντου, καθώς και να τίθεται στο ίδιο οπτικό επίπεδο.

Οι συστάσεις της ΡΑΕ, έρχονται λίγες μέρες μετά τον έλεγχο που διενήργησε στο σύνολο των διαφημιστικών καταχωρίσεων των προμηθευτών, καθώς και των εμπορικών τους συνεργατών, σε έντυπα, ραδιοφωνικά και τηλεοπτικά μέσα, ιστοσελίδες καθώς και μέσα κοινωνικής δικτύωσης, που σχετίζονται με τα νέα προϊόντα προμήθειας ηλεκτρικής ενέργειας.

ΠΗΓΗ

div#stuning-header .dfd-stuning-header-bg-container {background-size: initial;background-position: top center;background-attachment: initial;background-repeat: initial;}#stuning-header div.page-title-inner {min-height: 650px;}#main-content .dfd-content-wrap {margin: 0px;} #main-content .dfd-content-wrap > article {padding: 0px;}@media only screen and (min-width: 1101px) {#layout.dfd-portfolio-loop > .row.full-width > .blog-section.no-sidebars,#layout.dfd-gallery-loop > .row.full-width > .blog-section.no-sidebars {padding: 0 0px;}#layout.dfd-portfolio-loop > .row.full-width > .blog-section.no-sidebars > #main-content > .dfd-content-wrap:first-child,#layout.dfd-gallery-loop > .row.full-width > .blog-section.no-sidebars > #main-content > .dfd-content-wrap:first-child {border-top: 0px solid transparent; border-bottom: 0px solid transparent;}#layout.dfd-portfolio-loop > .row.full-width #right-sidebar,#layout.dfd-gallery-loop > .row.full-width #right-sidebar {padding-top: 0px;padding-bottom: 0px;}#layout.dfd-portfolio-loop > .row.full-width > .blog-section.no-sidebars .sort-panel,#layout.dfd-gallery-loop > .row.full-width > .blog-section.no-sidebars .sort-panel {margin-left: -0px;margin-right: -0px;}}#layout .dfd-content-wrap.layout-side-image,#layout > .row.full-width .dfd-content-wrap.layout-side-image {margin-left: 0;margin-right: 0;}