Από ΚΤΕΟ κάθε χρόνο είναι πολύ πιθανό να περνούν τα οχήματά τους οι ιδιοκτήτες τους με στόχο την βελτίωση της οδικής ασφάλειας. Άλλωστε είναι γνωστό ότι η Ελλάδα διαθέτει έναν από τους γηραιότερους στόλους οχημάτων στην ΕΕ και ήδη πολλά ευρωπαϊκά κράτη-μέλη έχουν υιοθετήσει τον ετήσιο τεχνικό έλεγχο σε όλα τα οχήματα που έχουν κλείσει 8 χρόνια κυκλοφορίας.
Μάλιστα, ακόμη και η γειτονική Βουλγαρία τα καινούρια αυτοκίνητα μόλις κλείσουν 5ετία οι ιδιοκτήτες τους καλούνται να τα περνούν από τεχνικό έλεγχο κάθε χρόνο!
Στην Ελλάδα ο πρώτος έλεγχος ΚΤΕΟ σε καινούριο αυτοκίνητο πραγματοποιείται μετά από 4 χρόνια και κατόπιν ο έλεγχος γίνεται κάθε 2 χρόνια.
Τώρα εξαιτίας τη μη έλευσης των ιδιοκτητών οχημάτων από τον περιοδικό έλεγχο, την αύξηση του μέσου όρους ηλικίας του στόλου όλων των οχημάτων και την μείωση του αριθμού των νέων αυτοκινήτων στην αγορά το κυβερνητικό επιτελείο εξετάζει την υιοθέτηση του ετήσιου ελέγχου από ΚΤΕΟ των παλαιών οχημάτων.
Ειδικότερα, σύμφωνα με πληροφορίες του Newsauto.gr, το σχέδιο που επεξεργάζονται τα κυβερνητικά στελέχη περιλαμβάνει τον ετήσιο έλεγχο των οχημάτων που έχουν κλείσει ήδη τα 10 έτη κυκλοφορίας τους από την ημερομηνία πρώτης ταξινόμησής τους ή τα 15 έτη κυκλοφορίας τους από την πρώτη ημερομηνία ταξινόμησής τους.
Αν τελικά αποφασιστεί ότι θα περνούν κάθε χρόνο από ΚΤΕΟ τα οχήματα 10ετίας τότε θα αφορά πάνω από 2,5 εκατ. ιδιοκτήτες ΙΧ, ενώ αν αποφασιστεί ότι κάθε χρόνο θα περνούν τα αυτοκίνητα 15ετίας τότε ο αριθμός τους μειώνεται σε περίπου 2 εκατ. ιδιοκτήτες.
Με κάθε είδους τεχνικές ελλείψεις περνούν από τα ΚΤΕΟ όλης της χώρας εκατομμύρια αυτοκίνητα με το το ποσοστό τους να ξεπερνά το 45-50%! Στα παραπάνω βέβαια θα πρέπει να συνυπολογιστεί και ένα 40% του στόλου κυκλοφορούντων οχημάτων που οι ιδιοκτήτες τους δεν τα πηγαίνουν καθόλου για έλεγχο στα ΚΤΕΟ προφανώς λόγω της κακής τους κατάστασης…
Ο πρόεδρος του Πανελλήνιου Συνδέσμου Ιδιωτικών ΚΤΕΟ Ελλάδος, κ. Κωνσταντίνος Βήκας, τονίζει στο Newsauto.gr ότι: «Αδιαμφισβήτητα η πύκνωση των τεχνικών ελέγχων ΚΤΕΟ θα ενισχύσει περαιτέρω την οδική ασφάλεια της χώρας μας καθώς και την ποιότητα του αέρα που αναπνέουμε. Σε πολλές χώρες-μέλη της ΕΕ, ο τεχνικός έλεγχος προβλέπεται αρχικά με την συμπλήρωση 2 ή 3 χρόνων και περιοδικά κάθε χρόνο μετά, πρακτικά οχήματα 5ετίας και μετά ελέγχονται κάθε χρόνο. Η πρακτική αυτή έχει ενισχύσει κατά πολύ την οδική ασφάλεια στις χώρες αυτές, αποτελεί στόχο πολλών άλλων κρατών στην ΕΕ και είναι ένα γεγονός που θα πρέπει απασχολήσει σοβαρά και την χώρα μας. Σύμφωνα με τα ισχύοντα στην χώρα μας ο αρχικός έλεγχος ΚΤΕΟ ενός καινούργιου οχήματος προβλέπεται στα 4 έτη και αυτό εκτός άλλων αφήνει τεράστια περιθώρια στην αλλοίωση χιλιομετρικών ενδείξεων από επιτήδειους αφού τα διανυθέντα χιλιόμετρα ενός οχήματος καταγράφονται και τηρούνται επίσημα και συστηματικά μόνο στις βάσεις δεδομένων ΚΤΕΟ κατά τη διαδικασία τεχνικού ελέγχου και δύναται να αντιπαραβάλλονται εκ του ασφαλούς. Σύμφωνα με τα αποτελέσματα τεχνικών ελέγχων ΚΤΕΟ στην Ελλάδα, στα υπόχρεα οχήματα προς έλεγχο ΚΤΕΟ σημειώνονται τεχνικές ελλείψεις όλων των διαβαθμίσεων σε ποσοστό άνω του 45-50%, και όλα αυτά στο 60% των υπόχρεων προς έλεγχο οχημάτων καθώς έως και σήμερα το υπόλοιπο 40% του στόλου δεν προσκομίζεται για έλεγχο στα ΚΤΕΟ, προφανώς λόγω κακής κατάστασής τους. Με την παραδοχή συμμετοχής στους τεχνικούς ελέγχους του 100% του υπόχρεου στόλου τότε οι σημειωμένες ελλείψεις αναμένεται να ξεπεράσουν στο 80% των ελεγχόμενων οχημάτων και αυτό επιβεβαιώνει ξεκάθαρα την αναγκαιότητα πύκνωσης των ελέγχων ΚΤΕΟ σε μια χώρα όπως η Ελλάδα που ο μέσος όρος ηλικίας του στόλου κυκλοφορούντων οχημάτων ξεπερνά τα 15 έτη».