Η κρίση δεν πιάνει… τους πλούσιους

Η κρίση δεν πιάνει… τους πλούσιους

ferrari
68 / 100

Κρίση-Πλούσιοι: Ενώ ο κοσμάκης συνεχίζει να παραμιλά στους διαδρόμους των σουπερμάρκετ και τις αντλίες των βενζινάδικων από την ακρίβεια, τρομάζοντας με τη σκέψη του χειμώνα που έρχεται, οι πολύ πλούσιοι της υφηλίου ουδόλως καίγονται. Συνεχίζουν να δαπανούν σαν να μην υπάρχει αύριο πληρώνοντας με ευκολία 500 χιλιάδες ευρώ για ένα αυτοκίνητο και πάνω από 1.200 δολάρια για ένα ζευγάρι πάνινα παπούτσια.

Εταιρείες που εξυπηρετούν αυτήν την ελίτ όπως η LVMΗ, η Ferrari και η Capri κάνουν αυτήν την περίοδο πάρτι. Σε αντίθεση με τους μεγάλους ομίλους λιανικής της υφηλίου -όπως οι Walmart, Best Buy, Gap- οι οποίοι υποβαθμίζουν ο ένας μετά τον άλλον τις προβλέψεις τους για τις οικονομικές τους προοπτικές επικαλούμενοι τη μείωση των δαπανών από τους καταναλωτές χαμηλότερου εισοδήματος και τον πληθωρισμό- οι εταιρείες που εξυπηρετούν την ελίτ κατέγραψαν στο πρώτο μισό του 2022 ισχυρές πωλήσεις και αναβαθμίζουν τις προβλέψεις για τα ετήσια κέρδη τους.

Η LVMH στην οποία, εκτός των Louis Vuitton, Moët, Henessy, ανήκουν και οι Christian Dior, Fendi, Givenchy, εμφάνισε στο α΄ εξάμηνο του έτους αύξηση των εσόδων της κατά 21% σε σχέση με πέρυσι, στα 36,7 δισεκατομμύρια ευρώ. Η Versace, που για ένα ζευγάρι παπούτσια ή μια μπλούζα χρεώνει αρκετές φορές πάνω από 1.000 δολάρια, ανακοίνωσε αύξηση των τριμηνιαίων της κερδών κατά 30%, στα 275 εκατ. δολάρια σε σχέση με ένα χρόνο πριν.

Η μητρική της εταιρεία Capri Holdings, στην οποία ανήκουν επίσης οι Michael Kors και Jimmy Choo, είχε στην ίδια περίοδο αύξηση εσόδων κατά 15%, στα 1,36 δισ. δολάρια. Η γνωστή ιταλική αυτοκινητοβιομηχανία Ferrari είδε από την πλευρά της τα έσοδα στο β΄ τρίμηνο του 2022 να χτυπούν ρεκόρ στα 1,29 δισ. ευρώ. Η 75χρονη εταιρεία αναβάθμισε νωρίτερα αυτόν τον μήνα τις προβλέψεις για τα συνολικά της κέρδη φέτος. Ας σημειωθεί ότι η τιμή πώλησης της Ferrari 296 GTB ξεκινά από τις 300 χιλιάδες ευρώ, ενώ της Ferrari 812 GTS -μοντέλο του 2022- αγγίζει τις 600 χιλιάδες, ενώ οι μεταχειρισμένες Ferrari πωλούνται έναντι εκατοντάδων χιλιάδων ευρώ.

Οι ειδικοί τονίζουν ότι ισχυρές πωλήσεις των εταιρειών πολυτελών ειδών εν μέσω πολέμου, ενεργειακής κρίσης και προβλέψεων για ύφεση δεν είναι κάτι καινούργιο. Συνέβη και σε προηγούμενες φάσεις επιβράδυνσης στην παγκόσμια οικονομία. Οι πλούσιοι, όπως υπογραμμίζουν είναι οι τελευταίοι που νιώθουν τις επιπτώσεις μιας κρίσης, ενώ η συνέχιση πανάκριβων αγορών τους εξυπηρετεί την εικόνα της ισχύος που θέλουν να προβάλλουν για τον εαυτό τους.

Το να κατέχουν σύμβολα ισχύος, όπως οι μάρκες των πολυτελών ειδών, μετράει τρομακτικά στο σινάφι τους και τον υπόλοιπο κόσμο. Το νέο στοιχείο που προέκυψε μετά το κραχ του 2008 και την ύφεση που ακολούθησε είναι ότι αυτοί νιώθουν πλέον λιγότερο ένοχοι για τον πολυδάπανο βίο και τις αγορές τους.

Αισθάνονται ότι δικαιούνται να ξοδέψουν τον πλούτο τους. Και αυτό εν μέρει αντανακλά την εκτόξευση των πολύ πλουσίων στον αναπτυσσόμενο κόσμο… Και τη ματαιοδοξία βέβαια.

ΠΗΓΗ efsyn.gr

div#stuning-header .dfd-stuning-header-bg-container {background-size: initial;background-position: top center;background-attachment: initial;background-repeat: initial;}#stuning-header div.page-title-inner {min-height: 650px;}