Σφίγγει ο κλοιός για τα ανασφάλιστα

Σφίγγει ο κλοιός για τα ανασφάλιστα

ανασφαλιστα1
65 / 100

Ανασφάλιστα: Η πρώτη καταγραφή των ανασφάλιστων οχημάτων της χώρας μας, που σύμφωνα με εκτιμήσεις ξεπερνούν τις 600.000, αναμένεται να γίνει μέσα από το gov.gr.

Σύμφωνα με απόφαση που υπογράφει ο υπουργός Επικρατείας και Ψηφιακής Διακυβέρνησης, Κυριάκος Πιερρακάκης, διατίθεται η διαδικτυακή υπηρεσία «Στοιχεία Κατάστασης και Ασφάλισης Οχημάτων» με τη μέθοδο «Στοιχεία Κατάστασης και Ασφάλισης Οχημάτων με δεδομένο τον αριθμό κυκλοφορίας οχήματος (getVehicleInsurance)», μέσω του του Κέντρου Διαλειτουργικότητας (ΚΕ.Δ.) στο Πληροφοριακό Σύστημα «Ενιαία Ψηφιακή Πύλη gov.gr».

Διαθέσιμα μέσω της νέας πλατφόρμας myAuto

Τα στοιχεία θα είναι διαθέσιμα μέσω της νέας πλατφόρμας myAuto με στόχο να είναι εύκολος ο έλεγχος για κάθε όχημα, ώστε να μπει σε λειτουργία και η υπηρεσία αποστολής προστίμων κατοίκων τόσο για τα ανασφάλιστα όσο και για όσα οχήματα δεν έχουν περάσει ΚΤΕΟ ή δεν έχουν πληρώσει τα τέλη κυκλοφορίας, που μέχρι σήμερα απέφευγαν τον έλεγχο.

Σκοπός διάθεσης της διαδικτυακής υπηρεσίας είναι στην Ενιαία Ψηφιακή Πύλη της Δημόσιας Διοίκησης (gov.gr – ΕΨΠ) και στον ειδικό ιστότοπο που δημιουργείται, η παροχή δημοσίων πληροφοριών (open data), με βάση μόνο τον αριθμό κυκλοφορίας των οχημάτων στο μητρώο οχημάτων της Α.Α.Δ.Ε., σχετικά με την κατάσταση κίνησης ή ακινησίας των οχημάτων, για τα οποία έχει εκδοθεί άδεια κυκλοφορίας στην Ελλάδα, την τρέχουσα κατάσταση ασφάλισής τους, τυχόν δήλωσή τους ως απολεσθέντων ή κλαπέντων, καθώς και χαρακτηριστικά του οχήματος.

Οι νέες υπηρεσίες

Την σχετική ενέργεια είχε προαναγγείλει ο υπουργός Ψηφιακής Διακυβέρνησης κατά την διάρκεια της παρουσίασης της ψηφιακής μεταβίβασης οχήματος και του myAuto που παρέχει λεπτομέρειες για κάθε ΙΧ.

Τότε είχε κάνει λόγο για νέες υπηρεσίες το επόμενο διάστημα έρχονται όπως η ψηφιακή φωτογραφία για το δίπλωμα οδήγησης, η ψηφιακή υπηρεσία για το point system και η καταγραφή των ανασφάλιστων οχημάτων καθώς τα στοιχεία θα είναι διαθέσιμα μέσω της πλατφόρμας myauto ώστε πλέον να σταματήσουν να κυκλοφορούν στους ελληνικούς δρόμους.

Η αναγκαιότητα της νέας υπηρεσίας

Όπως τονίζεται στην απόφαση η αναγκαιότητα διάθεσης προκύπτει σύμφωνα με το παρακάτω νομικό πλαίσιο:

N. 4758/2020 και ιδίως το άρθρο 66, παρ. 4 σύμφωνα με το οποίο « Με κοινή απόφαση των Υπουργών Οικονομικών και Ψηφιακής Διακυβέρνησης, και του Διοικητή της Ανεξάρτητης Αρχής Δημοσίων Εσόδων δύναται να δημιουργηθεί ειδικός ιστότοπος στην Ενιαία Ψηφιακή Πύλη της Δημόσιας Διοίκησης (gov.gr ΕΨΠ), όπου με βάση μόνο τον αριθμό κυκλοφορίας τους στο μητρώο οχημάτων της Α.Α.Δ.Ε., θα παρέχονται δημόσιες πληροφορίες (open data) σχετικά με την κατάσταση κίνησης ή ακινησίας των οχημάτων για τα οποία έχει εκδοθεί άδεια κυκλοφορίας στην Ελλάδα, την τρέχουσα κατάσταση ασφάλισής τους, τυχόν δήλωσή τους ως απωλεσθέντων ή κλαπέντων, και κάθε άλλη αναγκαία λεπτομέρεια. Με την ίδια απόφαση ορίζονται η διαδικασία και οι λεπτομέρειες χορήγησης των στοιχείων μητρώου οχημάτων από την Α.Α.Δ.Ε., προς δημοσίευση στον ανωτέρω ειδικό ιστότοπο, αποκλειομένης της δημοσιοποίησης κάθε είδους στοιχείων ταυτότητας των ιδιοκτητών ή κατόχων των οχημάτων. Με απόφαση του Υπουργού Ψηφιακής Διακυβέρνησης ορίζονται οι πληροφορίες που θα χορηγούνται από άλλους δημόσιους και ιδιωτικούς φορείς προς δημοσιοποίηση στον ανωτέρω ιστότοπο, η διαδικασία χορήγησης και κάθε άλλη αναγκαία λεπτομέρεια για την εφαρμογή της παρούσας.».
Την υπ’ άρ. Α.1254/16.12.2021 κοινή απόφαση «Ρύθμιση ειδικότερων θεμάτων για την παροχή δημοσίων πληροφοριών (open data) σχετικά με την κατάσταση κίνησης ή ακινησίας των οχημάτων για τα οποία έχει εκδοθεί άδεια κυκλοφορίας στην Ελλάδα, την τρέχουσα κατάσταση ασφάλισής τους, τυχόν δήλωσή τους ως απωλεσθέντων ή κλαπέντων, μέσω της Ενιαίας Ψηφιακής Πύλης της Δημόσιας Διοίκησης (gov.gr – ΕΨΠ) και κάθε άλλη αναγκαία λεπτομέρεια. Διαδικασία και λεπτομέρειες χορήγησης των στοιχείων μητρώου οχημάτων από την Α.Α.Δ.Ε., προς δημοσίευση» (Β’ 6053).

ΠΗΓΗ

div#stuning-header .dfd-stuning-header-bg-container {background-size: initial;background-position: top center;background-attachment: initial;background-repeat: initial;}#stuning-header div.page-title-inner {min-height: 650px;}#main-content .dfd-content-wrap {margin: 0px;} #main-content .dfd-content-wrap > article {padding: 0px;}@media only screen and (min-width: 1101px) {#layout.dfd-portfolio-loop > .row.full-width > .blog-section.no-sidebars,#layout.dfd-gallery-loop > .row.full-width > .blog-section.no-sidebars {padding: 0 0px;}#layout.dfd-portfolio-loop > .row.full-width > .blog-section.no-sidebars > #main-content > .dfd-content-wrap:first-child,#layout.dfd-gallery-loop > .row.full-width > .blog-section.no-sidebars > #main-content > .dfd-content-wrap:first-child {border-top: 0px solid transparent; border-bottom: 0px solid transparent;}#layout.dfd-portfolio-loop > .row.full-width #right-sidebar,#layout.dfd-gallery-loop > .row.full-width #right-sidebar {padding-top: 0px;padding-bottom: 0px;}#layout.dfd-portfolio-loop > .row.full-width > .blog-section.no-sidebars .sort-panel,#layout.dfd-gallery-loop > .row.full-width > .blog-section.no-sidebars .sort-panel {margin-left: -0px;margin-right: -0px;}}#layout .dfd-content-wrap.layout-side-image,#layout > .row.full-width .dfd-content-wrap.layout-side-image {margin-left: 0;margin-right: 0;}